Tuesday 3 August 2010

Lebai Malang...

Hari ni aku ada appointment dengan Majlis Perbandaran Muar (MPM). Mintak2 positif. Aku dah mintak tolong Dean buatkan profile untuk submit pada MPM. Kalau kena gaya memang boleh dapat. Bila aku tengok profail yg dibuat, wah...impress...Dean pun suka banget (aku pun tak faham... dia buat, dia lak yg suka!).

Aku ada appoinment satu lagi kat sekolah tadika di Merlimau, Melaka. Dua2 time yang sama. Dean call owner tadika mintak drag appointment sejam ke belakang. Owner setuju.

Sampai kat MPM tepat pada masa aku di suruh tunggu sebab ada tetamu dalam bilik 'boss'. Dekat sejam tunggu Dean dah panas. Aku pun panas. Last2 'boss' keluar dengan tetamu2nya. Jawabnya aku blah.

Aku chow nak gi Merlimau. Sekerat jalan owner call kata aku lambat...dia ada hal lain, appoinment cancelled, suruh set hari lain. I was numb! pergh....memang Lebai Malang hari ni...dua2 kenduri terlepas!

Aku menanti dengan penuh kebosanan di MPM. Pic taken & edited by Dean.

2 comments: